kismama gerinctorna

Miért annyira fontos a kismama gerinctorna?

A várandós anyukák nem szabad megfeledkezzenek a rendszeres testmozgás fontosságáról, hiszen ez egyszerre jó a babának és nekük is. Kiváltképp fontos a kismama gerinctorna, ami pontosan azt a testrészt célozza meg, amelyik a legnagyobb tehernek van kitéve a gyorsan növekvő pocak miatt. Biztosan mindenki látott már olyan kismamát, aki hátra hajolva, a hasat előre tolva a derekához kapott.
Ennek a mozdulatnak egy igen egyszerű oka van: a magzat miatt a várandós anyuka testtömegközéppontja előrébb kerül, így próbálja korrigálni ezt a hatást. Sajnos ennek eredményeként a gerincoszlop is kimozdul a természetes egyensúlyi állapotából. A kismama gerinctorna legfőbb feladata pedig az, hogy ennek a következtében kialakuló gondokat minimalizálja. Nem csoda, hogy a terhelés miatt a kismamák döntő többsége rendszeresen panaszkodik a derékfájásra.

Sajnos a biológiai adottságokon sokat változtatni nem lehet, de jó hír, hogy vannak olyan, gyógytornászok által kialakított programok, akárcsak a kismama gerinctorna, ami a várandós anyuka hát és hasi izmait, illetve az egész testét is fel tudja készíteni a megnövekedett terhelésre. A kismama gerinctorna egyik legfontosabb része a nyújtás. A méhet és környékét passzív, nem terhelt, nyugalmi állapotban tartó nyújtások játsszák a főszerepet itt, amik az egyre erősebben terhelt izmok regenerációját segítik.

Nem véletlen a core torna népszerűsége

Vannak olyan tornagyakorlatok, amik a gerinc tartásában főszerepet játszó mélyizmokat célozzák meg. A core torna néven is ismert módszerre a modern embernek igenis szüksége van. Aki naponta 8-10 órát ül az irodában, csak nagyon keveset mozog és nem figyel a rendszeres sportolásra, biztosan igényli ezt.
Azok is megfontolhatják a core torna gyakorlatokat, akik szintén a munkájuk miatt sokat állnak és szinte semmit sem mozognak. A néha sajgó derék, a hátközép fáradtsága, fájdalma vagy a hátratolt fenék mind a core izmok gyengeségére utal. Biztosan beválik a core torna azoknak is, akik gyakran és sokat dolgoznak nagyobb súlyokkal: anyagmozgatásban, építőiparban. Nyilván idetartoznak a súlyemelők és testépítők is.