Marketing stratégia nélkül ne várjunk áttörő sikereket

Természetesen nem azt állítjuk, hogy még soha semelyik vállalkozás nem lett sikeres marketing stratégia nélkül. Azonban a számok és a tapasztalatok is azt bizonyítják, hogy a mai változó és őrült tempót diktáló világunkban egy használhatómarketing stratégia nélkül hosszadalmas és kínkeserves út vezet csak a kisebb sikerek felé is. Egyszerűen a huszonegyedik században a vállalkozók nem engedhetik meg maguknak, hogy ne tudják pontosan, hogy mit, mikor és legfőképp miért tesznek nap, mint nap. Már egy egy személyes vállalkozásnak is kell, hogy legyen marketing stratégiája. Fontos azonban szem előtt tartanunk, hogy a marketing stratégia nem a fióknak készül. Úgy is mondhatnánk, hogy a marketing stratégia összeállítása mondjuk a nulladik lépést jelenti a hosszadalmas és szövevényes folyamatban. Azonban ez adja az alapot, erre épülhet a jövőben minden, ettől függhet a sikererességünk. Tehát amit leírunk, azt utána tartsuk is szem előtt.  A stratégiánkat, elképzeléseinket, ötleteinket fontos, hogy papírra vessük. De tartsuk szem előtt, hogy ez azért nem szentírás. Ha azt látjuk, hogy az az irány, amit kijelöltünk, valamilyen oknál fogva mégsem működik, nem úgy alakulnak a dolgok, ahogy elképzeltük, akkor ne kössük az ebet a karóhoz. Alkalmazkodás és rugalmasság, ilyenkor ezekre van szükség, hogy újra alkossuk a stratégiánkat és az újonnan meghatározott célkitűzések mentén haladjunk tovább.