Szinte láthatatlan, hogy ott van, de nagyon fontos része a jól működő vállalkozásnak

Nagyon furcsa dolog számomra, folyamatosan azt tapasztalni, hogy az emberek mennyire nincsenek tisztában a keresőmarketing fontosságával, működésével, sőt, sok esetben még azzal sem, hogy valójában ez mit is jelent.
Ez még megdöbbentőbb számomra, mikor azt látom, hogy egy üzletvezető, vagy tulajdonos, amikor új üzletet indít, utána néz, mit, hogyan kell csinálni, és teljesen természetes számára, hogy ha mindenhol fontosnak tartják a kereső optimalizálás folyamatát, akkor ez neki is kell és hajlandó rá költeni. Ez még eddig rendbe is van, de ekkor jön az érdekes rész. Gyakran, csak pár hónap után, de ha a keresőmarketing már meghozta az eredményt, akkor 60% felett, ezek az emberek, akik az elején nagyon-nagyon fontosnak tartották a profi kereső optimalizálást, egyszer csak már nem kérik a szolgáltatást.
Ennek az az oka, hogy a jól működő kereső optimalizálásnál a cég folyamatosan az első néhány találatban van, nem ingadozik a helyzete és így a tulajdonos nem érzékeli, hogy ez mennyire sokat jelent a piaci helyzetére nézve. Egyszerűen azt hiszi, e nélkül is megy a bolt, ez teljesen felesleges és lemondja a szolgáltatást.
Ez után, még akár hónapokig is működhet a felépített rendszer úgy, hogy komolyabb mértékű visszaesés nincs, utána viszont egyszer csak elmaradoznak a vevők és a cég bajba kerül. Mire ide jutnak, már mindenki meggyőződött arról, hogy a marketing nélkül is működött minden, az csak pénzkidobás és eszükbe sem jut, hogy talán ennek hiánya a baj.