Miért kell egy cégnek saját domain?

Egy olyan vállalat, amelyet ma a neten nem lehet megtalálni, nem csak le van maradva, kiszolgáltatott is. Kiszolgáltatott, mivel nincs olyan saját „képviselete” az interneten, amelyen álláspontját bárkiről közzétehetné.

A brandépítés alapvető feltétele, hogy képesek legyünk a kommunikációra. Napjaink internetén a véleményét, tapasztalatait már bárki megoszthatja, kérdéseket tehetnek fel és így tovább. A felhasználók általában a vásárláshoz ma már úgy jutnak el, hogy előtte körültekintő kutatómunkát folytatnak online – ha nem vagyunk jelen a neten, rengeteg vásárlástól is elesünk.

Emellett nem biztosítunk olyan felületet sem a felhasználóknak, ahol kérdezhetnének, ahol mi magunk információt, tartalmat szolgáltathatnánk. Már néhány egyszerű céginformáció és gyakori kérdés, illetve termékeink vagy szolgáltatásaink leírása is nagyobb bizalmat ébreszt, mintha jelen sem volnánk a virtuális világban.

Abban bármely vállalkozás biztos lehet, hogy rutinos konkurensei saját honlappal vannak jelen a neten – legyen szó akár magánvállalkozókról, akár nagyobb cégekről, ennek előnyeit ma már szinte mindenki ismeri és alkalmazza. Nem csak netes szolgáltatásokat, cipészt és szupermarketet is az interneten keresünk már, a nyitvatartási időket, az egyes termékek árait és jellemzőit előre szeretjük tudni, szükség esetén pedig kérdezni akarunk.

A felhasználóknak lehetőséget kell adnunk arra, hogy ne csak egy telefonszámon léphessenek velünk kapcsolatba, és meg kell jelennünk, hogy ne csak egy az utcafrontra kirakott cégér hirdessen minket. Mindehhez pedig szükségünk lesz egy webcímre egy domain szolgáltatótól – lehetőleg egy megbízható, tárhelyet is biztosító adatközponti szolgáltatótól, mint a DoclerNet.

Egy olyan domainre, amely jellemez minket, talán kreatív, könnyen megjegyezhető – előnye ennek, hogy viszonylag nagy szabadsággal választhatjuk meg saját címünket. Ha azonban elmulasztjuk ezt, akkor egyszerűen lemaradunk a digitális világról – elveszítjük a lehetőséget, hogy aktívak legyünk a weben, ahol a legtöbb üzlet köttetik.