Különbségek és hasonlóságok hazai és külföldi reklámügynökségek között

Egy magyar reklámügynökség és egy külföldi ügynökség összehasonlítása több szempontból is érdekes lehet. Először azt érdemes megnézni, hogy milyen célpiacra dolgozik az adott ügynökség. Ugyanis az olyan ügynökségek, amelyek nem csak a saját országukban tevékenykednek, hanem nemzetközi szinten is, sokkal szervezettebb és fejlettebb működést feltételeznek. Egy magyar reklámügynökség estében például, ha csak a magyar piacon kíván jelen lenni, akkor főleg erre a piacra kell koncentrálnia, a hazai piaci sajátosságoknak megfelelően kell tevékenykednie. Míg ha külföldi országokban is jelen akar lenni, az ottani és a nemzetközi viszonyokat is ismernie kell. A hasonlóság minden ügynökség esetében, hogy érdemes a legújabb trendeknek az ismeretében lennie, hogy a lehető legjobb megoldásokkal szolgáljon az ügyfelei számára. Azonban egy magyar reklámügynökség sokszor később kezd el használni egy-egy újítást, már csak azért is, mert a kutatás-fejlesztés erősen összefügg a marketing trendekkel. Gondoljunk csak arra, hogy egy új program létrehozása mennyi lehetőséget nyit meg a magyar marketingügynökségek vagy a külföldi társaik előtt. A jelentős fejlesztések pedig sajnos nem Magyarországon történnek jellemzően, persze mindig akadnak kivételek.